Sobota, 3 prosince, 2022

Cvičením s balančními pomůckami zpevníte celé tělo a předejdete úrazům

- Reklama -PR článek
- Reklama -magazin

Poradíme, jak cvičit na balanční desce.

Cvičení s balančními pomůckami se v minulosti využívalo zejména během rehabilitací, ale v posledním období se těší stále větší oblibě iv běžném kondičním cvičení.

Jde o jednoduché a obvykle skladné cvičební náčiní, které lze efektivně využít k procvičení všech svalových partií včetně středu těla. Zlepšování rovnováhy je nesmírně důležité s přibývajícím věkem, ale do své cvičební rutiny by ho měli zařadit i lidé se sedavým zaměstnáním.

Jaké výhody má cvičení s balančními pomůckami a které cviky můžete jednoduše zařadit do svého tréninkového plánu?

Při hubnutí i po mrtvici

Při běžném cvičení doma, ve fitness centru nebo v rehabilitačním centru se obvykle setkáte se třemi základními typy těchto pomůcek.

První jsou měkké balanční podložky, které obvykle znáte jako gumové nebo pěnové balanční polštáře.

Druhou možnost představují balanční desky, které jsou z jedné strany rovné, ale na druhé straně mají nestabilní, kopulové výčnělky.

Třetí možností jsou bosu míče, které kombinují rovnou prkennou a oblou, nestabilní část podobnou míči.

Balanční cvičení s podložkami nebo pevnými deskami obvykle nepatří mezi dynamické a výbušné sportovní aktivity, proto se nespojují s aktivním spalováním tuků.

Výhody cvičení s balančními pomůckami

Zlepšení rovnováhy a koordinace těla
Posílení svalů dolních končetin
posílení motoriky
Prevence před úrazy, zejména dolních končetin
Zlepšení držení těla díky posílení jádra
Menší studie zaměřená na využívání tohoto cvičebního náčiní během dne však ukázala, že lidé, kteří při jednoduché práci na počítači stáli na nestabilní podložce, spálili o 14 procent více kalorií, než ti, kteří seděli.

Na aktivní trénink zaměřený na hubnutí a formování těla je nejvýhodnější cvičení s bosu míčem, která umožňuje i cviky spojené s výskoky a také dynamické dřepy či intenzivní posilování břišních svalů.

Významný přínos cvičení s balančními deskami mohou pocítit i senioři nebo dokonce lidé po překonání mozkové mrtvice.

Studie z roku 2019 zjistila, že pacienti s mozkovou příhodou, kteří během fyzioterapie prováděli cvičení kolísavého pohybu na balanční podložce, měli významně lepší výsledky opětovného nabývání rovnováhy, jako kontrolní skupina, která toto cvičení nepoužívala.

Základní cviky na celé tělo

Na internetu najdete i množství komplexních tréninků na posilování konkrétních svalových partií nebo celého těla. Předtím, než se pustíte do tréninku, je však dobré osvojit si techniku ​​základních cviků.

přenášení váhy
Postavte se na balanční desku tak, abyste měli nohy na jejích vnějších okrajích
Stůjte vzpřímeně a pohled fixujte na pevný bod před sebou
Přenášejte váhu dopředu a dozadu nebo na strany tak, aby se okraje desky dotýkaly podlahy
Ruce můžete mít před sebou nebo vedle těla
Pokuste se vydržet v této poloze 30 vteřin

- Reklama -aktuality

Mohlo by Vás zajímat

- Reklama -PR článek

Další články autora

- Komerční sdělení -magazin