Sobota, 3 prosince, 2022

Mercedes třídy S nám ukázal, co nás čeká v blízké budoucnosti

- Reklama -PR článek
- Reklama -magazin

Jeho technologie se postupně dostanou i do menších aut.

Mercedes-Benz V223 Long 4Matic
Cena od / verze od (eur) 104 400/116 748
Spotřeba WLTP výrobce / test (l) 8,0 / 8,7
Objem zavazadlového prostoru (l) 550
Rozměry – rozvor, délka, šířka, výška (mm) 3 216; 5 289; 1 954; 1 530
Nejprodávanější luxusní sedan na světě se během loňského podzimu dočkal generační obměny. Mercedes Třídy S je tradičně nositelem toho nejlepšího, co umí německý výrobce v oblasti komfortu a technologií nabídnout.

Zároveň nám ukazuje novinky, které se mohou o několik let postupně dostat do dostupnějších aut, a právě proto je “Esko” pro nás zajímavý model.

Mercedes-Benz S 400 d 4Matic Long
O komfortu a bohatém prostoru netřeba pochybovat a nepovažujeme za nutné to více rozebírat, zvláště v případě delší verze, kterou jsme měli na test. Navíc Třída S není jen luxusní auto na dlouhé trasy, jak by se mohlo zdát.

Obratný jako o dvě třídy menší auto

Už minulá generace nás přesvědčila, že se rozhodne nejedná o jednoúčelové auto. Zdvihatelné podvozek a pohon všech kol z něj udělal auto do každé (nikoliv extrémní) situace.

Snadno ovladatelné a dokonce zvládající lehký terén při jízdě na chatu. Nyní k tomu Mercedes přidal natáčení zadních kol, a i když jsme ho už zmiňovali ve videu, musíme to zdůraznit v článku.

Při manévrování v úzkých prostorách si lze pomoci zobrazením auta a okolí z téměř jakéhokoliv úhlu. Nejde o novou technologii v automobilovém prostoru, ale Mercedes ji dotáhl k dokonalosti.

Týdenní test, následující po natočení videa, nám totiž ukázal, že dlouhý sedan je mimořádně obratný. Nejde nyní jen o prostor, na kterém se dokáže otočit.

Natočení zadních kol výrazně potlačuje nutnost “najet si” při objíždění překážky. Ukázalo se to na parkovišti před supermarketem. Úzké uličky mnohokrát neumožní obejít se dvěma autům v křižovatce parkoviště, protože autu na vnitřní straně zatáčky nezůstane dost prostoru na najetí kolem obrubníku. S dlouhým Mercedesem to nebyl problém.

Viz také články webu AutoSUV

Vytočení zadních kol až o 10 ° mimořádně zvýšilo jeho obratnost. Řízení zadní nápravy je příplatkovým prvkem, a kdybychom byli v alternativním vesmíru v situaci, že si kupujeme luxusní Mercedes, tak si určitě připlatíme.

V porovnání s předchůdcem je nová generace větší ve všech směrech s výjimkou šířky, což se projevilo i na vnitřním prostoru.
nové technologie

Velký head-up displej s rozšířenou realitou i vylepšené hlasové ovládání jsme vyzkoušeli už ve videu. Rozšířená realita, která je využívána například na zobrazení navigačních příkazů na head-up displeji je přesně tou technologií, kterou v budoucnu rádi uvidíme iv levnějších autech.

Ještě větší přínos má rozšířená realita ve spojení s funkcemi autonomní jízdy. Důvěra v správné fungování systému je mnohem větší, když řidič na head-up displeji vidí, že vozidlo rozeznává ostatní členy provozu, jízdní pruhy a také mu ukáže animaci při automatické změně jízdního pruhu.

Na dálnici se nám líbil způsob fungování adaptivního tempomatu. Nastavení rychlosti může automaticky přizpůsobovat předpisům. V mnoha autech umí být právě tato funkce velmi otravná.

Systém totiž poměrně často dělá chyby a řidič musí následně ručně měnit nastavení rychlosti. V Mercedesu stačí na moment po nežádoucí změně nastavení tempomatu přidržet plyn a tempomat se vrátí k původnímu údaji rychlosti.

Komfort se ukáže při vyšším tempu

Při pohledu na tradičnější “disciplíny” při zkoušení aut musíme vyzdvihnout zejména podvozek se vzduchovým odpružením. Při pomalejším tempu nás Třída S zvlášť neohúrila komfortem, neboť za takových podmínek jsou dnes komfortní mnohé auta. Svou silnou zbraň ukáže Mercedes až při vysoké rychlosti.

Čím vyšší tempo, tím více se Třída S odliší od většiny. Náklony karoserie jsou jen velmi jemné a umíme si představit situaci, kdy řidič uhání po “okreskách” i 160 km / h a pan ředitel vzadu klidně pracuje na nejnovějším obchodním návrhu aniž vnímal skutečnou rychlost jízdy.

- Reklama -aktuality

Mohlo by Vás zajímat

- Reklama -PR článek

Další články autora

- Komerční sdělení -magazin