Neděle, 23 ledna, 2022

Nedostatek vlákniny vyřeší ovesné vločky

- Reklama -PR článek
- Reklama -magazin

Slyšeli jste už o ovocných vločkách? Novinka na slovenském trhu by neměla chybět u žádného vyznavače zdravého životního stylu.

význam vlákniny

Vláknina je nezbytnou součástí zdravé výživy, ale přesto její většina z nás nevěnuje dostatek pozornosti. Jde v podstatě o nestravitelný sacharid, který se nachází hlavně v ovoci, zelenině, luštěninách či obilovinách. Její výživová hodnota je sice nulová, ale pro správné fungování lidského organismu je nezbytná. Nedostatečný příjem vlákniny může kromě nepříjemných trávicích obtíží dokonce způsobit i vážné onemocnění.

Denně by měla dospělá žena přijmout asi 25 g a muž asi 38 g vlákniny denně. Statistiky však bohužel ukazují, že drtivá většina populace se řadí do skupiny s nedostatečným příjmem vlákniny. Mnozí z nás dokonce nepokryjí ani poloviční příjem denní doporučené dávky.

Proč si dát pozor na dostatek vlákniny ve stravě?

Dostatečný příjem vlákniny přináší hned několik zdravotních benefitů. Kromě podpory hubnutí a správného trávení výrazně snižuje riziko vzniku onemocnění koronární tepny, mrtvice, vysokého krevního tlaku, cukrovky, obezity, některých onemocnění žaludku a střevního traktu.

Podle studie Univerzity veřejného zdravotnictví Harvard T.H. Chan se u žen, které v období dospívání a v mladém dospělém věku konzumují potraviny s vysokým obsahem vlákniny, výrazně sníží riziko vzniku rakoviny prsu ve srovnání s těmi, které konzumují méně potravinové vlákniny. Studie píše io tom, že konzumace potravin vlákniny snižuje o téměř 40% riziko vzniku divertikulitidy (zánětlivé onemocnění tlustého střeva).

Nejčastějším následkem nedostatečného příjmu vlákniny je zácpa, která může při dlouhodobém trvání způsobovat hemoroidy a křečové žíly. Strava chudá na vlákninu poškozuje střevní mikroflóru, v důsledku čehož se v ní množí škodlivé mikroorganismy, které zasahují do správných trávicích procesů. Vláknina pomáhá probiotickým bakteriím při rozmnožování. Pokud se jejich počet sníží, nahradí jejich patogeny – škodlivé bakterie, které mimo jiné způsobují nadýmání. Strava bohatá na vlákninu doslova vyživuje probiotické bakterie a zároveň zvyšuje rozmanitost střevní flóry.

Potraviny bohaté na vlákninu

Vyvážený jídelníček by měl obsahovat vlákninu z různých zdrojů, aby se naše strava nestala jednotvárnou. Na talíři by proto pravidelně mělo objevovat sezónní ovoce a zelenina, ale i různé superpotraviny, jako například chia či konopná semena. Dobrým zdrojem vlákniny jsou také celozrnné obilniny a luštěniny.


Ovocné vločky Flake’n’berries – revoluce ve světě zdravé výživy

Kromě běžných zdrojů vlákniny často sahají vyznavači zdravého životního stylu po různých superpotraviny a alternativních zdrojích. Nejznámějším výživovým doplňkem na doplnění vlákniny je psyllium. Pokud máte s psylliem zkušenosti, určitě nám dáte za pravdu, že není jednoduché zakomponovat ho do stravy tak, abyste si na jídle skutečně pochutnali … Své jídlo přitom můžete obohatit o tak důležitou vlákninu stejně efektivně a zároveň mimořádně chutně!

Ovocné vločky Flake’n’berries jsou skutečnou revolucí v oblasti zdravé výživy. Speciální technologie zpracování umožňuje doplnit potřebnou denní dávku vlákniny mimořádně jednoduše a chutně zároveň. Co jsou to vlastně ovocné vločky a jak vznikají?

- Reklama -aktuality

Mohlo by Vás zajímat

- Reklama -PR článek

Další články autora

- Komerční sdělení -magazin