Hýčká výbavou i sportovním posedem.
Písmo: A- | A + 2216
Peugeot e-208 GT Pack
Cena od / verze od (eur) 29 390/33 590
Spotřeba test – město (kWh) 21
Objem zavazadlového prostoru (l) 311
Rozměry – rozvor, délka, šířka, výška (mm) 2540; 4055; 1 745; 1430
Elektromobily můžeme podle image dělit už do dvou kategorií. Ta první dělá vše proto, aby si vaše okolí všimlo, že jezdíte v tichosti bez emisí.
Druhou kategorií jsou elektromobily, které jsou nenápadné a na první pohled vypadají jako auta se spalovacím motorem. Přesně takovou cestou se vydal Peugeot s modelem e-208.
Nejde o první moderní elektromobil se lvem ve znaku, stačí se podívat do nedávné historie. Před deseti lety jste si mohli koupit něco, co se jmenovalo Peugeot iOn. Šlo o převlečené Mitsubishi i-MiEV s 16 kWh baterií a dojezdem 150 kilometrů (reálně cca 80 km). Úzké auto poháněl elektromotor s výkonem 46 kW (67 koní).
Asi už správně tipujete, proč jste o Ione možná nikdy neslyšeli nebo jej alespoň na našich cestách nesetkali. Důvodem byla základní cena téměř 30 tisíc eur. Jak jsme se v testu přesvědčili, jeho nástupce je již o celou galaxii jinde.
Peugeot e-208 je momentálně jediným elektromobilem, který se vyrábí a zároveň prodává na Slovensku. Skutečnost, že si můžete dvestoosmičku koupit s benzínovým, stále také s naftovým nebo elektrickým motorem, přispěla k vítězství ankety evropské Auto roku 2020.
Taková unifikace a začlenění elektromobilu mezi verze se spalovacím motorem má pro výrobce své výhody, zejména z pohledu výrobních nákladů, ale na druhé straně se hůře obhajuje cena. K ní se však ještě dostaneme.
Kalkulátor pro nejlevnejší pojištění auta. Najděte to nejvhodnější pojištění v řádu minut!
Dobře maskovaný elektromobil
Že měl náš testovací Peugeot pod kapotou elektromotor s výkonem 100 kW (136 koní), prozrazovalo hlavně malé „e“ nalepené na zadních sloupcích. S modrou barvou Vertigo pěkně kontrastovaly lesklé černé lemy blatníků, které má elektrická verze již v základní výbavě Active.