Neděle, 23 ledna, 2022

Správná volba pracovního oděvu je velmi důležitá

- Reklama -PR článek
- Reklama -magazin

Sněžení, teploty pod bodem mrazu a tmavé, pochmurné dny – zejména v zimě je správný pracovní oděv nutností. A nejen při práci venku. I ti, kteří pracují částečně v prostředí chráněném před povětrnostními vlivy, vědí, jak důležité jsou při práci teplé a dešti nebo sněhu odolné pracovní oděv, pracovní obuv apracovní rukavice. Když venku klesne teplota pod nulu, jsou chladnými teplotami postiženy nejen profesní skupiny, jako jsou stavební dělníci, zahradníci a podobně. Do teplého pracovního oblečení musí oblékat, do odpovídající pracovní obuvi se musí obouvat i ti, kteří pendlují mezi teplými a studenými pracovišti. Například řidiči vysokozdvižných vozíků často střídají teplé a chladné prostředí, což (nemají-li správný pracovní oděv a pracovní obuv včetně pracovních rukavic) zvyšuje riziko jejich onemocnění, zejména v zimě.

Systém cibule

Výběr vhodného pracovního oděvu do zimy závisí především na tom, jak pracovní oděv zahřívá. Spolehnout se na takzvaný “cibulový systém” není vůbec špatné. Co to “systém cibule “ je? Obléknout se jako cibule znamená, že se nosí několik vrstev na sobě, které lze v případě potřeby odložit. Pracovní oděvy z prodyšných materiálů jako softshell a fleece odvádí pot od pokožky ven, takže nemůže docházet k hromadění vlhkosti a způsobovat nepříjemný pocit chladu.

Obecně má smysl přemýšlet o následujících otázkách

  • Poskytuje pracovní oděv dostatečnou volnost pohybu a pohodlí, aby bylo možné pohodlně pracovat?
  • Existují nějaká teplotní omezení, do jakých teplot poskytuje pracovní oděv vhodnou ochranu před chladem?
  • Musí pracovní oděv a pracovní obuv chránit před deštěm a sněhem, stejně jako před chladem?

Kromě toho stojí za zvážení – zejména v zimě za zhoršených světelných podmínek – zda by nebylo vhodné zvolit pracovní oděv s vysokou viditelností, aby byli pracovníci lépe vidět a vyhnuli se tak případným úrazům a nehodám.

- Reklama -aktuality

Mohlo by Vás zajímat

- Reklama -PR článek

Další články autora

- Komerční sdělení -magazin