Neděle, 23 ledna, 2022

Umíte se stravovat zdravě? Tato tabulka vám odpoví

- Reklama -PR článek
- Reklama -magazin

Zdravé jídlo je pro každého jiné.

S jídlem je to jako s autem. Pro každého je dobré něco jiného. Přitom nejde jen o chuť, ale také o výživové hodnoty. Chcete být zdravý? Nabrat a vyrýsovat svaly? Shodit pár kilogramů tuku? Upravit cholesterol? Změňte stravu, to vám poradí každý lékař i výživový poradce.

Netřeba se však spoléhat, že zdravotní, trávicí nebo tělesné změny vyvolá zázračná potravina. Zdravé potraviny samy o sobě totiž neexistují. Pro každého bude zdravé něco jiného.

Každý potravina má pro člověka jinou přidanou hodnotu z hlediska živin. Proto pokud chcete pomoci organismu, vyberte si potraviny se složením, které vaše tělo potřebuje.

Vhodně zvolená strava pomůže dosáhnout nejen pocit sytosti, ale díky správnému složení dodá tělu i živiny, které právě potřebuje. Vyskládejte si svůj jídelníček podle přehledné infografiky.

Referenční příjem jako základní pilíř zdraví

Každý, kdo se zajímá o zdraví a stravování, by měl znát referenční příjem zpaměti. Představuje optimální příjem energie a živin, které udrží tělo fit, bez nadváhy a onemocnění z ní vyplývajících. Každý se díky němu dokáže rychle zorientovat v tom, co si naložit na talíř, pokud si chce udržet zdraví, předcházet civilizačním onemocněním a nekupovat stále větší oblečení.

Referenční příjem uvádí hodnoty založené na dlouhodobých vědeckých poznatcích. Cílem je navigovat spotřebitele, aby měl jednodušší orientaci v tom, jak se stravovat vyváženě. Referenční rámec však není dietním doporučením. Neřekne vám, z jakých zdrojů máte čerpat živiny ani neurčí, kolik vitamínů potřebujete doplnit, pokud máte zdravotní problém.

Udává hranice energie, tuků, nasycených mastných kyselin, sacharidů, cukrů, bílkovin a soli, které jsou pro člověka za jeden den optimální a neměly by se překračovat.

Referenční příjem však není stejný pro všechny lidi. Požadavky na výživu se mění v závislosti na věku, pohlaví, hmotnosti a úrovně fyzické aktivity. Referenční rámec proto představuje pouze orientační hodnoty, které byly stanoveny pro zdravého člověka s přiměřenou hmotností a fyzickou aktivitou.

Pokud si jednotlivé potraviny dne poskládáte do hodnot referenčního rámce, podpoříte své zdraví. Výběr potravin si přitom můžete zvolit svobodně.

Jaké složení má ovoce a zelenina?

Od konce roku 2016 platí na Slovensku povinnost uvádět na obalech potravin nutriční hodnoty. Cílem je přispět k lepší informovanosti spotřebitelů a k uvědomělejšímu nakupování potravin, díky čemuž si každý sám dokáže vypočítat důležité hodnoty pro svůj referenční denní příjem.

Při pozorném studiu etiket je to poměrně jednoduché, avšak o něco složitější je to u ovoce a zeleniny, na jejichž složení přirozeně chybí. Proto padne vhod infografika, která vám šeptne, jaké ovoce a zelenina jsou právě vhodné pro doladění potřeb vašeho organismu.

- Reklama -aktuality

Mohlo by Vás zajímat

- Reklama -PR článek

Další články autora

- Komerční sdělení -magazin